آخر 10 مشاركات
طريقة عمل صبغة الحواجب (الكاتـب : ملك قلبي.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 - الوقت: 04:11 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          خطوات المكياج الصحيحة (الكاتـب : ملك قلبي.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 - الوقت: 04:10 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          طريقة لوضع المكياج (الكاتـب : ملك قلبي.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 - الوقت: 04:09 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          كيفية عمل مكياج (الكاتـب : ملك قلبي.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 1 - الوقت: 04:08 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          كيف أثبت المكياج علي الوجه (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 3 - الوقت: 03:47 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          كيف تختارين كريم الأساس المناسب لبشرتك (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 2 - الوقت: 03:45 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          خطوات مكياج العروس (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 3 - الوقت: 03:45 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          خطوات تعلم المكياج (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 2 - الوقت: 03:44 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          طريقة تعلم المكياج (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 3 - الوقت: 03:43 AM - التاريخ: 08-24-2019)           »          أفضل كحل للعين (الكاتـب : عماد.... - مشاركات : 0 - المشاهدات : 3 - الوقت: 03:42 AM - التاريخ: 08-24-2019)



أضف رد جديد

قديم 05-23-2014, 08:55 PM   #1
اللهم توفيني ساجدة....


الصورة الرمزية اللهم توفيني ساجدة
اللهم توفيني ساجدة غير متصل

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2704
 تاريخ التسجيل :  Sep 2012
 أخر زيارة : 06-22-2016 (04:10 PM)
 المشاركات : 50,302 [ + ]
 التقييم :  50
لوني المفضل : Cadetblue
الصورة الرمزية اللهم توفيني ساجدة
تاريخ التسجيل: Sep 2012
المشاركات: 50,302
التقييم: 50
افتراضي نصائح للبشرة 2013 ، معلومات تهمك 2014



اولا حالتك النفسية مهمة جدا حاولي بقدر الامكان تبعدي دماغل عن أمور ممكن تعكنن عليكي ودا أنك تغسلي عقلك والله مش هزار العقل كمان لازم تغسيلة

وتصفية من مشاغل الدنيا اليومية الي بتقابلنا كلنا ودا أذا اتبعتي رياضة معينة او حتي المشي اليومي أو القعدة مع اصدقاء حلوين يملوا القعدة بهجة يعني تبعدوا

عن الكلام الي يخص الاكل ومشاكل الرجالة والبيت

ثانيا ألاكل حاولي ديما يكون عندك في البيت أكبر كمية من الالوان الخضرا من الخضروات وتستعمليها بشكل يومي في ال 3 وجبات ولو بتشتغلي خدي معاكي ومتضحكيش علي كلامي - خيار- طماطم جامدة - جزر مقشر - وفاكهة من اي نوع

ثالثا الماء - مهم جدا تشربي السوائل سواء مياة أو حاجات دافية وياريت أعشاب طبيعية وأجمل حاجة ممكن انصحك بيها وهي سنة عن الرسول صلي الله علية وسلم
(السنا والسنون) وهي الشمر والينسون وممكن كوب يوميا بعد ماتصحي من نومك ومرة تانية في وسط النهار زي مابتشربي الشاي بأنواعة جربي كمان الشمر

والينسون ومتقوليش دا للاطفال أنتي كمان جسمك محتاج نفس الفؤاد الي في الاعشاب دي ومن أهم فوائد الشمر والينسون هو علاج جميع أنواع الانفلونزا

والتهاب الحلق وبلغم الصدر للمدخنين وراحة المعدة لاصحاب الحرقان الدائم وتهدئة الاعصاب للقلق المصاحب للنوم وراحة القولون للبتعاني من الانتفاخ الدائم

واذا كنتي بتشتكي من تغير دائم في ميعاد الدورة الشهرية واختلال هرموني والتهاب اعصاب ووجع ظهر وانتفاخ في الجسم بسبب حبس الماء الذائد عليكي

وعلي البردقوش ودا عشب موجود عند كل العطارين واجمل واطعم من الشاي والوصفة سهلة تغلي معلقة مع كوب ماء وتحلية بعسل بسكر زي ماتحبي وممكن

من غير سكر وتشربية وبالهنا والشفا علي صحتك يارب مرة يوميا ولما وزنك ينزل شوية ابقي ادعيلي

رابعا في حاجات بسيطة اوي ممكن تجيها وتستعمليها بأنتظام وهيكون ليها تأثير رائع علي بشرتك وهي وصفة جدتي (جلسرين وماء ورد وليمون ) واصحاب

البشرة الحساسة يقللوا في الليمون ) وتخلطي الجميع وتدهني يوميا ايديكي وبشرة الوجهة والرقبة وجميع جسمك اذا حبيتي وأبقي أفتكريني بالدعوة الحلوة

,اخيرا أطلبي ديما بالدعاء الجميل (اللهم حسن في خلقي وخلقي أنك القدير علي كل شيء)

وعلي فكرة عاوزة اقولك حاجة ديما شوفي نفسك جميلة لكي يراكي الاخرون جميلة ولاتقللي من قدر نفسك أبدا وهي ليست دعوة للغرور ماعاذ الله ولكن المثل

يقول كن جميلا تري الوجود جميلا. وشكرا علي حسن الاستماع.


kwhzp ggfavm 2013 K lug,lhj jil; 2014 2014 ggfavm lug,lhj jil;



 
 توقيع : اللهم توفيني ساجدة



رد مع اقتباس
قديم 05-23-2014, 11:49 PM   #2
زهرة السودان....


الصورة الرمزية زهرة السودان
زهرة السودان غير متصل

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2703
 تاريخ التسجيل :  Sep 2012
 أخر زيارة : 04-09-2016 (05:02 PM)
 المشاركات : 42,670 [ + ]
 التقييم :  50
لوني المفضل : Cadetblue
الصورة الرمزية زهرة السودان
افتراضي رد: نصائح للبشرة 2013 ، معلومات تهمك 2014



خلطة سهلة اوي الصيف بينشف الجلد اكيد هجربها


 

رد مع اقتباس
أضف رد جديد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
2013, 2014, للبشرة, معلومات, تهمك, وسائد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
نصائح مفيدة للبشرة 2013 ، معلومات للبشرة 2014 اللهم توفيني ساجدة عالمــــــــــــــــكِ أنتِ 1 05-21-2014 05:23 PM
نصائح للمقبلات على الزواج 2013 ، معلومات تهمك 2014 اللهم توفيني ساجدة عالمــــــــــــــــكِ أنتِ 0 05-06-2014 06:48 PM
نصائح للبنات قبل النوم 2013 ، معلومات تهمك 2014 اللهم توفيني ساجدة عالمــــــــــــــــكِ أنتِ 1 04-20-2014 01:18 AM
نصائح للبشرة 2013 ، معلومات تهمك وتهم بشرتك 2014 اللهم توفيني ساجدة عالمــــــــــــــــكِ أنتِ 0 03-01-2014 09:06 PM
معلومات تهمك في مطبخك 2014 , نصائح لمطبخ2013 جنون انثى لَذَاْئـِـــــذَ وَ شِفـَــــــاءْ 0 03-19-2013 11:30 PM


ارشفة و تسريع شركة الفنون

أقسام المنتدى

الْمُنْتـَــــدَىَ الْعـَــــامْ | مَحَـــــطَةْ عُبـُــــوْر | المُنْتـَــدَىَ الْخـَــاصْ | الأَنْشِـــــطَةَ الْخَيـْــــرِيَةَ | المَواضِيــــع الإِســــلاَمِيٌـــة العَـــــامَة | فـُـــــلْ وَ كَـــــادِيْ | عالمــــــــــــــــكِ أنتِ | مَسَــــاحـَـة بــــَوح | رِيشَـة فَنان | المُُنْتـَــدَىَ الْشَـــبَاْبِيْ وَ الْتـَــرْفِيْهِيْ | عَــــــاْلَمَهٌ الْخـَـــــاصْ | مَشـَــــاْهِدَ وَ صُــــوَرْ | الْمُنْتـَــــدَىَ الأَِدَاْرِيْ | مَجـْــــلِسْ الإِشْـــــرَافْ | نَسْـــــمَعُ صَوْتـَــــكَ | وَقْـــــتْ مٌسْتَقْـــــطَعْ | الدِيـْــــوَانِيــَـــهْ | أَخْبـَــــاْرَ وَ مُنَاْسَبـَــــاتْ | تــــَـارِيــْـــخٌ وأَعـْــــلاَمْ | وِجـــهـــة نَـــظـــر | خـَــــاْصْ بـِــــالإِدَارَةَ | بَعِــــيْدَاً عَنِ الْحـَـــدَثْ | مَسْـــــرَحَ الإَبْتِسـَــــامَةَْ | الكُـمبـيـوتَر | مُنْتـَــدَىَ الأُسْـــرَةَ وَ الْمُجـْــتَمَعْ | لَذَاْئـِـــــذَ وَ شِفـَــــــاءْ | المُنٌتَـــــدَىَ الإِســـلاَمِي | نَبَـــيٌ الرَحٌمـــــــــةٌ وعُظَمَـــاءَ الإِســــلاَم | الصَوتِيَــــاتٌ والمَرئِيَــــَات الإِســــلَامِية | المُنتَدى التَقَنِي | الجَـــــــوَّال | الطِفْــــــــــــــــــــــــلْ | الدِيكـُــور و الأثــَــــاثْ | آخر الأخبــــــــــــار | ( خـَـاصْ بِمَجْمُــوْعَةْ الْعـَـائِلَةْ ) | المواضيع الحصرية | دورات متخصصة |


الساعة الآن 04:52 AM
This Forum used Arshfny Mod by islam servant
سعداء بتواجدكم معنا في منتديات عائلة
ال باسودان